Zvýšenie návštevnosti e-shopu: Získajte náskok pred konkurenciou

Aby bolo vaše online podnikanie úspešné, je nevyhnutné, aby ste prilákali návštevníkov a podnietili ich k nákupu. Tu je 6 účinných tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť záujem o váš e-shop:

 

1. Tvorba vizuálov a obsahu

Všetko sa začína pútavou domovskou stránkou

Text, ktorý sa zobrazuje na vašom e-shope, je mimoriadne dôležitý. Ten je tým, s čím sa váš potenciálny zákazník stretne ako s prvým a vytvorí si podľa neho názor behom niekoľkých sekúnd. Text na domovskej stránke musí byť pútavý a zrozumiteľný, inak by váš potenciálny zákazník mohol vašu webovú stránku ľahko opustiť.

Podrobné popisy produktov, ktoré obsahujú všetky dôležité informácie

Do opisov svojich produktov zahrňte všetky dôležité informácie, ktoré by váš zákazník mohol požadovať. Napríklad veľkosť, materiál, hmotnosť, farbu, charakteristické vlastnosti alebo záručnú dobu výrobku. Text rozdeľte pomocou odsekov a najcennejšie informácie zvýraznite „Bold„-om. Opisy urobte zaujímavejšími pomocou produktových videí alebo videonávodov.

Je tiež dobré ak si vytvoríte Blog sekciu. Prečo je to dôležité?

Blogové príspevky môžu byť nielen zaujímavé pre návštevníkov, ale pomáhajú aj vašej webovej stránke, aby sa zobrazovala vo vyhľadávačoch. Vždy optimalizujte svoje texty (SEO), aby sa vaša webová stránka zobrazovala na správne kľúčové slová. Píšte napríklad o témach, ktoré súvisia s vašimi produktmi alebo službami.

 

2. Využite silu vizuálu

Použitie správnych obrázkov a videí urobí váš e-shop viac atraktívnym. Uistite sa, že tieto vizuálne prvky sú relevantné a kvalitné

zvýšenie návštevnosti e-shopu pomocou alt textov

Tip: Je dobré optimalizovať aj obrázky a pridať k nim alt text, ktorý pomôže vyhľadávačom rozpoznať obsah obrázkov.

 

3. Recenzie a pozitívna spätná väzba

Uveďte na Vašom e-shope kladné ohlasy a recenzie, ktoré posilnia dôveru návštevníkov vo Vás. Sami by ste si pravdepodobne radšej objednali z e-shopu, s ktorým sú ostatní spokojní.

Ak ste už dostali veľa spätných recenzií od svojich zákazníkov, vyberte také, ktoré chvália napríklad váš zákaznícky servis alebo rýchle dodanie. Myslíme tým, že by ste nemali vyzdvihovať spätnú väzbu, ktorá hovorí „Všetko v poriadku“, ale skôr takú, ktorá je podrobnejšia a konkrétnejšia.

recenzie

 

4. Jednoduchá navigácia, resp. priama cesta do nákupného košíka

Navigácia na vašom e-shope by mala byť jednoduchá, aby návštevníci mohli ľahko nájsť to, čo hľadajú. Za najosvedčenejšiu sa považuje svetlá a prehľadná navigácia.

Ak vaša navigácia nie je jasná a intuitívna, váš potenciálny zákazník môže ľahko prejsť na inú, prehľadnejšiu webovú stránku.

Vytvorte taký e-shop, na ktorom by ste aj Vy sami radi nakupovali a na ktorom by sa dokázal orientovať aj ten, kto nenakupuje pravidelne na internete.

Svetlá a jednoduchá navigácia na e-shope

Príklad: navigácia je jasná, ľahko čitateľná a prehľadná. Takto vyzerá efektívna navigácia.

5. SEO je najlepším priateľom vyhľadávačov

Bez SEO sa vám bude len ťažko dariť dosiahnuť svoje ciele. Optimalizácia SEO by mala byť prítomná v každej časti vašej webovej stránky a nielen v nej.

Existujú tri typy SEO: On-page SEO, Off-page SEO a technické SEO.

Všetky tri sú potrebné na zabezpečenie toho, aby bol váš internetový obchod úspešný a zobrazoval sa vo vyhľadávačoch na správne kľúčové slová. Viac informácií o jednotlivých typoch SEO sa môžete dozvedieť TU.

 

6. Stratégia e-mailového marketingu

Ak chcete zvýšiť návštevnosť svojho e-shopu, tak e-mailový marketing môže byť skvelým spôsobom, ako to dosiahnuť. Ako začať?

Ako prvý krok môžete na svoju webovú stránku umiestniť kontaktný formúlar, alebo pop-up okná, pomocou ktorých budete môcť zhromažďovať e-mailové adresy. Motivujte k tomu svojich návštevníkov napríklad zľavou pre odberateľov alebo inou výhodou.

Je však dôležité, aby ste e-mailové adresy zhromažďovali len vtedy, ak s tým návštevník súhlasí, aby ste dodržali nariadenie GDPR alebo iné pravidlá ochrany údajov. Okrem toho je tiež dôležité, aby boli odoslané e-maily personalizované a zohľadňovali záujmy a aktivity návštevníka na Vašej webovej lokalite.

Keď začnete odosielať e-maily, nezabudnite z času na čas skontrolovať ich účinnosť a v prípade potreby zmeniť stratégiu. Analytické nástroje vám pomôžu pochopiť, ktoré kampane fungujú lepšie a ako dosiahnuť ešte lepšie výsledky.

Zvýšenie návštevnosti e-shopu pomocou e-mail marketingu

Príklad: Aby sa zákazník mohol stať členom klubu, musí vám poskytnúť svoju e-mailovú adresu, na ktorú mu potom môžete posielať informačné newslettre. K registrácii ho môžete motivovať tým, že mu ponúknete rôzne výhody.

 

Zhrnutie: Zvýšenie návštevnosti e-shopu

Vyššie uvedené tipy vám pomôžu zatraktívniť váš e-shop pre návštevníkov, čím sa zvýši efektívnosť a účinnosť vašej online prezentácie.

Zasekli ste sa so svojou webovou stránkou? Obráťte sa na nás.