Čo je to SEO?

Zmyslom SEO – optimalizácie pre vyhľadávače je proces zlepšovania organického vzhľadu webovej stránky vo vyhľadávačoch. Tu sa snažíme byť čo najviac vpred v organických, normálnych výsledkoch pre daný výraz. Pri optimalizácii pre vyhľadávače „SEO“ sa zameriavame na organické, teda neplatené výsledky vyhľadávania.

 

Platené reklamy(top 4 na obrázku) navyše spadajú do kategórie Google PPC (Pay-Per-Click). Tu platíme za to, aby sa náš obsah zobrazoval na správnom mieste v reklamách pre určité výrazy. Toto sa často označuje ako SEA (Search Engine Advertising) alebo reklama vo vyhľadávačoch. Tieto dve kategórie spolu tvoria SEM (Search Engine Marketing) marketing vo vyhľadávačoch. Oplatí sa teda vidieť, že SEM nie je nič iné ako SEO + PPC. To si veľa ľudí mýli a PPC vnímajú aj ako súčasť SEO.

 

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače, sa delí na Technické, On-Page a Off-page.

1) Technické SEO

Vylepšenie motora stránky (aby sa rýchlejšie načítavala, aby bola správna štruktúra informácií, dobre optimalizované obrázky…)

2) On-Page SEO (Na-stránke)

Aby boli použité vhodné kľúčové slová, interné pre linkovania.

3) Off-Page SEO (Mimo-stránky)

Aby bol link na váš web napríklad na SME.sk alebo centrum.sk a tak „väčší/kvalitnejší“ web odkazoval na ten váš.

 

Čo urobí SEO analytik?

SEO analytik spraví analýzu s viacerými nástrojmi, ako napríklad je Google Search Console, čo sa ma ako na danom webe zmeniť a odporučí programátorovi, čo má do daného webu zapracovať + odporučí ľuďom, ktorí robia obsah (hlavne texty), ako tie texty písať/prepísať.

Rád by ste predbehli konkurenciu? Radi Vám pomôžeme. Kontakt